woensdag, juni 06, 2007

Kauw


Vanmorgen was ik gezellig aan het rondsnuffelen. Het was warm en ik had dus niet zo veel haast. Tja, ik ga me niet in het zweet werken als dat niet nodig is.
Maar de vrouw liep een eind voor me uit. Dat doet ze meestal. Ik weet niet waarom. Ze wil zeker overal het eerste zijn. Ineens blijft ze staan en loert ingespannen naar wat struikjes. Dus ik kom er even bij staan. Ineens vliegt er een jonge kauw op uit die bladmassa. Met open bek zie ik het gebeuren.
Dat had de vrouw dus eerder gezien dan ik. En terwijl ik dus met open bek kijk naar die bossage, vliegt dat domme beest in mijn bek!
Ik was echt te verbaasd om mijn kaak te sluiten.
Dus fladdert hij er ook weer uit. Echt waar! En een herrie om me heen. Pa en moe kauw hadden het te kwaad. Ze scholden me verrot. Ik deed helemaal niets. Daar ben ik achteraf nog het meest verbaasd over.
Maar ja, wie verwacht nu dat het wild hem in de bek vliegt?




Counter water effect