zondag, september 10, 2006

Tuinieren

Nou, zeg niet dat ik de hele dag zit te lummelen en enkel in beweging kom als er iemand met de riem of een voerbak rammelt. Dat is deze week namelijk echt niet de enige reden om in actie te komen.

Om te beginnen is de baas bezig met het weg halen van de ligusterheg. En achter die heg staat helaas nog een schutting.
Van riet. En wat achter die schutting staat, dat weet ik niet. Maar ik hoor er regelmatig geritsel en dat boeit mij. Tenslotte is een hondebrokje onder een kast ook spannender dan eentje in je bak. Nu heb ik ontdekt dat, als ik er met mijn volle gewicht tegenaan dreun, er een gat ontstaat waar ik mooi mijn kop door kan doen. Dus heeft die suffe schutting nu diverse kijkgaten waar ik het geritsel mee kan controleren. Goed idee toch?

En dan ben ik ook elke keer mee naar het land geweest. Daar bescherm ik de bazin tegen HET KWAAD. Ik weet niet precies welk kwaad. Maar dat wacht ik ook niet af. Kijk, soms zie ik iets dichterbij komen. Geen idee wat. De wind staat naar de verkeerde kant dus ruiken kan ik het niet. En zien doe ik maar matig. Maar als er dus iets aankomt ga ik keihard bassen. Ik ben immers een BASset. Tja, dat het dan de buurman naast haar landje is, dat kon ik toch niet weten?

Counter water effect